• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ansöka ensam eller?

T

tres

Gäst
Poäng: 0
Hej, jag tänkte ansöka om lånelöfte men vet ej om jag ska ansöka ensam eller med min sambo, förutsättningarna är:

Jag är fast anställd sedan 1,5 år tillbaka. Tjänar 26 000 innan skatt, jag har blancolån på 25000 kr som försvinner nästa år i januari. Jag har CSN lån som jag betalar 600 kr varje månad på. Jag har 0,6 i UC score.
Jag har 220 000 kr i kontantinsats att lägga ut.
Jag vill köpa bostad för ca 1 400 000 kr, så 1 180 000 kr vill jag låna.
Men när jag gör lånekalkyler på olika sidor så står det att det nästan är omöjligt att jag blir beviljad.

Min sambos situation:
Fast anställd sedan 2014. Tjänar 22 000 innan skatt. MEN har 450 000 kr i blancolån och 45 000 kr i kreditkort utnyttjat. Hon har kass UC score typ 14. Men i lånekalkyler blir chansen större när jag lägger till min sambos uppgifter.

Vad ska jag göra och vem ska jag vända mig till? Helst vill jag ansöka om lånet själv. Är mittbolån.se bra vad det gäller min situation?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det blir lättare med sambon,
Du har efter skatt ca 21.000 kr.

Efter hyran,Räntan, Blanco lån och diverse annat så har du kvar för lite,
Därav så ska du kolla med smabon för hans inkomst får er kalkyl att gå ihop.
 
T

tres

Gäst
Poäng: 0
Fastän hon har massa lån på totalt över 500 000?

Det blir lättare med sambon,
Du har efter skatt ca 21.000 kr.

Efter hyran,Räntan, Blanco lån och diverse annat så har du kvar för lite,
Därav så ska du kolla med smabon för hans inkomst får er kalkyl att gå ihop.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Med den överbelånade sambon borde det bli än värre. Kolla sbab.se i deras kalkyl och lägg in alla lån där . Jag gissar underskott då hennes inkomst var ganska blyg och lånen stora
 
T

tres

Gäst
Poäng: 0
Med den överbelånade sambon borde det bli än värre. Kolla sbab.se i deras kalkyl och lägg in alla lån där . Jag gissar underskott då hennes inkomst var ganska blyg och lånen stora

Exakt så jag tänker. Problemet är att jag känner folk som lyckats få lån ensam på hus för 2,3 mille fastän deras lön inte varit bättre än min. Jag borde kunna få lån på 1,4 mille iaf
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp